2010. május 24., hétfő

Karamellfagylalt

Hurrá,hurrá,és még egyszer hurrá!Régóta szerettem volna fagylaltgépet  de mindig agyaltam rajta hogy tényleg kell e,meg melyik a jó,meg ilyeneken,most viszont fogtam és bele tettem a  bevásárlókocsiba agyalás nélkül.Férjem nézett is nagyokat,majd megjegyezte:aham,értem már miért akartál vásárolni menni.:)Persze meggyőztem hogy egy laktózérzékenynek egy fagyigép bizony nagyon kell.:):) De hogy innentől fogva mennyit kell majd nekem pluszban futnom?Egye kutya,vállalom.

Elsőként egy karamellfagyit próbáltam ki,mert a legkedvencebb ízem a karamell.A receptet Konyhapultnál találtam.

Hozzávalók:
10 dkg + 3 ek kristálycukor
2,5 dl tejszín
2,5 dl tej--nálam rizstej
3 tojás sárgája
csipet só--ezt kifelejtettem
1 cs vaníliáscukor

Elkészítése:
A 10 dkg cukrot 1 evőkanál vízzel lassú tűzön karamellizáljuk,sötét borostyánszínűre.Ezután óvatosan (fröcskölhet és serceg)ráöntjük a tejet és tejszínt,a karamell így megkeményedik először,de utána szépen elolvad majd a tejes-tejszínes keverékben.Közben a tojássárgákat kikeverjük 3 evőkanál cukorral,vaníliás cukorral,én géppel csináltam,egészen addig kevertem amíg kifehéredett.Ezután a karamellás tejet hozzáöntjük a tojáshoz,jól elkeverjük és visszatesszük a tűzhelyre és addig főzzük folyamatosan kevergetve, amíg kicsit besűrűsödik.Ha kihűlt, pár órára,de lehet egész éjszakára is hűtőbe tesszük,majd a fagylaltgéppel elkészítjük.
Nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése