2011. május 29., vasárnap

Gyereknapi tortácska

A történet ott kezdődik hogy nagyon rosszul indult a mai reggel,sőt mondhatni szörnyen.Feszültségoldásképp találtam ki hogy süssünk gyereknapi tortát, a sütés-főzés nekem felér egy nyugtatóval.Bele is kezdtünk,a gyerekek nagyon lelkesek voltak,és volt is segítségem mindaddig amíg papa ki nem ejtette a két bűvös szót(papáék a szomszédban laknak),Barkas és kosáros.A kicsi fiamnak mindegy hova megy ha a Barkasba ülhet, Amika pedig azért örült mert Kosároson cseresznyefa van. Mire kettőt pislogtam már el is tüntek a konyhából. Ha már szörnyen indult a nap,gondoltam kell némi kényeztetés nekem is,így gluténmentesre csináltam a tortácskát.
A piskóta receptjét Kávé és csoki-nál találtam,nagyon finom lett. Csokikrémesre kérték a gyerekek,ez nálam Maci dobostortakrémjét jelenti,de most direkt tejcsokival csináltam,kíváncsi voltam milyen lesz vele,eszméletlen finom lett.Semmi extra egyébként,háromba vágtam a piskótát,megkentem a krémmel kívül-belül és kidíszítettem. A gyerekeknek nagyon tetszett,a neveiket megkapták,az volt az első amit megettek róla.Szerintem aranyos lett és nagyon finom.

Piskóta hozzávalói:
  5 tojás
  5 evőkanál forró víz
 125 g nádcukor
 125 g  Schar Mix B
  késhegynyi sütőpor

Elkészítés:

A sütőt 175 fokra előmelegítjük.A tojások sárgáját a cukorral,forró vízzel jó habosra kikevertem,majd a sütőporral vegyített lisztet hozzáadtam fokozatosan,és összekevertem,én ezt a robotgéppel csináltam.A tojásfehérjét felvertem,és óvatosan hozzáforgattam a masszához.Nekem 19 cm átmérőjű formám volt,aljára sütőpapírt raktam és a massza 3/4-ét beleöntöttem.Anita azt írja ez a mennyiség egy 26 cm-es formához elég,én jó  magas tortát akartam azért csináltam így. 20-30 perc sütés kell neki,sajna nem figyeltem az időt,tűpróba segít eldönteni jó e már.Miután kihűlt háromba vágtam a piskótát.

Krém: én feleztem a mennyiséget,ezt írom ide,plusz kihagytam a rumot és tejcsokival csináltam
2 egész tojás
10 deka kristálycukor
10 deka tejcsoki
10 deka vaj

A  csokit felolvasztottam vízgőz felett. A tojást a cukorral kikevertem géppel,és gőz felett szintén géppel jó habosra vertem.Utána belekevertem a csokit és majdnem meg is ettem azon nyomban annyira finom volt.
Hűtőbe tettem hűlni és mikor lehűlt azután kevertem hozzá a szoba hőmérsékletű vajat.

A lapokat megkentem a krémmel,majd kívül is és jöhetett a díszítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése