2011. augusztus 4., csütörtök

Zsemle

Csak zsemle,de nekem mennyei. Egy jó kis szendvics úgy hiányzott már,ennél jobban most semmi nem esne nekem. Múlt héten nyaralni voltunk,vettem kipróbálásképpen kenyeret,Ceres sütős volt,az íze pocsék,melegszendvicsnek le lehetett gyűrni,ahhoz hogy kidobjam túl drága volt.Aztán vettem nyaralás közben Veszprémben  a Táplálék Allergia Centrumban egy TAC kenyeret, na az már sokkal finomabb volt,de még így is azt mondom hogy a baromira nem sikerült  otthon sütött kenyereim még mindig ezerszer finomabbak. Ez a zsemle pedig mindent visz,pedig semmi különleges nincs benne,a recept annyira végtelenül egyszerű. A recept innen való.

Hozzávalók:
25 dkg Shar Mix B
1/2 tk só
1 ek olaj
250 ml langyos víz
8 g  élesztő

Az összes hozzávalót egy kanállal jól összedolgoztam, majd jó olajos kézzel egy sütőpapírral bélelt tepsire 7db zsemlét formáztam,amennyire tudtam. Azért így csináltam,mert nekem nincs fánksütő formám.
Előmelegített sütőben sütöttem 200 fokon kb.30 percig,majd megkentem olajjal a tetejüket,és még visszatettem kis időre a sütőbe,kb-5-8 perc lehetett.Miután kisültek konyharuhába bugyoláltam őket. Mikor a sütőből kivettem kőkemények voltak,a konyharuhában pedig szépen megpuhultak.


2 megjegyzés: